Thursday, February 10, 2011

Årets första golfrundor inbokade

Årets vinter har förskjutit golfsäsongen ganska kraftig i Stockholms-området. Vid denna tid brukar det flesta banorna öppnat eller åtminstone vara på god väg att öppna. I dag är det bara Mälarö och Brollsta som har öppnat och de flesta andra golfbanorna verkar inte öppna inom den närmsta tiden.
Konditionen på banorna i Stockholm har bidragit till att det nu har gått över ett halvår sedan jag svingade en golfklubba ute på en golfbana. Det är det längsta uppehållet jag haft på bra många år och jag är lite nyfiken på hur spelet kommer vara när man nu snart kan bege sig ut på golfbanan.
Så för att få spela premiärrundan packas golfklubborna ner och jag beger mig till Malmö nästa helg. På lördag spelar vi Ljunghusen som är en av de bästa golfbanorna jag spelat i Sverige. Ljunghusen har en klassisk ”Links-feeling” och den har varit i grym kondition när jag spelat den tidigare i början av säsongen. På söndag blir det Bokskogen. Vi hade alla velat spela den gamla banan på Bokskogen men tyvärr gick det inte att få en lämplig tid så det får bli den nya banan. Vi har dock en möjlighet att spela den gamla banan på fredag. 

Bokskogens GK
Håller nu tummarna för att askmolnet driver vidare så att vi kan flyga ner. Annars blir det väl ytterligare ett par veckors väntan till premiärrundan.
 
golf swing training aids, golf swing plane trainer, golf swing trainer, golf swing aids,

No comments:

 

blogger templates | Make Money Online

eXTReMe Tracker