Friday, February 11, 2011

Årets första golfrundor spelade

Efter en del planerade av årets första golfrundor kom vi så till slut iväg till Skåne. Askmolnet, plus ett par andra faktorer, fick oss dock att ta bilen istället för flyget. Till följd att detta blev det vissa ändringar även gällande vilka banor vi spelade.
Fredagens premiärrunda spelades på Malmö Burlöv GK. Jag hade inte spelat banan tidigare och jag har aldrig hört någon rekommendera den heller så förväntningarna var väl kanske inte så höga. Det var kallt och blåsigt och efter fem timmar i bilen var det bara att pegga upp och slå säsongens första slag. Förutsättningar var kanske inte det bästa och spelet var heller inte direkt världsklass. Banan i sig var väl i bästa fall medelmåttig men framför allt var omgivningen bland det tristaste jag upplevt på en golfbana. Kraftledningar och fabriker runt hela banan och en gammal järnväg bidrog inte till någon större naturupplevelse. Personligen kommer jag nog inte spela denna golfbana igen men med tanke på att det var årets första runda var det kanske lika bra att den spelades på en ganska trist bana.

Malmö Burlöv var kanske inte en så fantastisk naturupplevelse 
Efter en ganska hård fredagskväll i Malmö begav vi oss till Ljunghusen på lördagen. Ljunghusens golfbana är en mina absoluta favoriter och även denna gång var banan redan i grym kondition. Spelet gick kanske inte så bra men solsken, värme och en grym golfbana gjorde att humöret ändå var på topp.

Första hålet på Ljunghusen GK

Snaggade fairways och mycket ljung
Helgen avslutades med ett besök på Sturup Parks Mästerskapsbana. Även Sturup Park är en bana jag aldrig tidigare besökt men till skillnad från Malmö Burlöv kändes det som en riktigt ok golfbana. Tyvärr hade jag inte möjlighet att spela mer än 9 hål då jag var tvingad att stressa hem till Stockholm för att skriva under ett lägenhetskontrakt.

Cool par 3:a på Sturup Park
Summa summarum blev det kanske inte så fantastisk golf men ändå en väldigt trevlig helg.
 
golf swing training aids, golf swing plane trainer, golf swing trainer, golf swing aids,

No comments:

 

blogger templates | Make Money Online

eXTReMe Tracker