Friday, February 11, 2011

Pay and Play på Lindö Ängsbana

I strålande väder blev det idag ett besök på Lindö Ängsbana som ingår i Huvudstaden Golf. Jag har tidigare spelat Parkbanan som jag tyckte var en helt ok bana så jag hade förhoppningar att även Ängsbanan skulle vara ok. Tyvärr var den ganska trist för att inte säga mycket trist. Men det var ändå kul att komma ut spela. Personligen är jag inte så förtjust att gå omkring och frysa på golfbanan i oktober så det blir nog inte så många fler golfrundor i år.
En anledning till att vi spelade Ängsbanan var att det kör Pay and Play på veckodagar. Detta gjorde att vi kunde vara barmhärtiga nog att ta med oss en kompis som precis börjat spela. Spelet i bollen var väl kanske inte det bästa även om Krullet chockade alla med kanske sitt bästa spel under de senaste 4 åren.
Provade också min nya leksak. En avståndsmätare. Även om den funkade bra och var riktigt cool så känns det lite omständigt att dra fram den ur bagen varje gång man behöver den.

Lindö Ängsbana - Hål 15

En skäggig 36+ handicappare

Lindö Ängsbana - Hål 18
golf swing guru, golf swing training equipment, golf swing training aids, golf swing plane trainer,

No comments:

 

blogger templates | Make Money Online

eXTReMe Tracker