Thursday, February 10, 2011

Billigt golfmedlemskap

Snart drar golfsäsongen igång och jag har ännu inte bestämt mig riktigt var jag ska vara medlem i år. Som tur är finns det ett ganska stort utbud av golfklubbar som är mer än villiga att ta emot medlemmar vilket är en ganska stor skillnad från hur det var för bara tio år sedan.
De senaste åren har jag och ett par kompisar hyrt medlemskap på Vidbynäs. Vidbynäs har två grymma golfbanor och det är i princip aldrig några problem att komma ut på någon av banorna. Nackdelen är att det ligger en bit från Stockholm och att hyran inte är direkt billig. Nio tusen tror jag det kostade förra året och börjar man räkna på hur många greenfees man får på schyssta golfklubbar i Stockholm inser man ganska snabbt att man behöver spela Vidbynäs ganska många gånger för att det ska bli ekonomiskt försvarbart.

Vidbynäs klubbhus
Så i år har jag beslutat mig för att byta golfmedlemskap. Jag funderar för närvarande på Huvudstaden eller Capital Golf. Båda golfmedlemskapen erbjuder spel på flera golfbanor i Stockholm men det kostar också lite väl mycket. Speciellt med tanke på att av de golfbanor som man får tillgång till är det bara Brollsta, International och Riksten som jag tycker är riktigt bra.
Ytterligare ett alternativ skulle kunna vara att köra på en ren brevlådeklubb. Flera klubbar erbjuder golfmedlemskap för ett par hundralappar och helt plötsligt kan man spendera ganska mycket pengar på greenfees och slippa var ”knuten” till en golfklubb. Örbyhus golfklubb erbjuder exempelvis golfmedlemskap för 349 :- och det finns gott om andra klubbar som erbjuder olika typer av medlemskap för en billig penning.
Tyvärr finns det många som har lite negativa synpunkter på detta upplägg men med tanke på hur dyra golfmedlemskap är och vilken tid en golfrunda kan ta blir priset per runda extremt dyrt om man inte har obegränsat med tid. Min känsla att det är just de personer som har obegränsat med tid som är de starkaste motståndarna till brevlådeklubbar inom golf.
golf swing guru, golf swing training equipment, golf swing training aids, golf swing plane trainer,

No comments:

 

blogger templates | Make Money Online

eXTReMe Tracker