Friday, February 11, 2011

En avståndsmätare för golf i bagen

Har fått låna en avståndsmätare (en så kallad golfkikare) av en kompis som inte har haft någon användning för den. Det är faktiskt en riktigt ball pryl där man med hjälp av laser kan få exakta avstånd på golfbanan. Har inte haft möjlighet att testa den ännu men jag hoppas att jag kommer få chansen att använda den ett par gånger denna säsong.
Det skulle kanske gå att argumentera att det skulle vara fusk att med hjälp av laser få det exakta avståndet men det köper jag inte riktigt. Det flesta banor erbjuder en banguide med avstånd så det är ju inte direkt en hemlighet. Bara lite smidigare och lite roligare. Det tror jag i alla fall. Återkommer efter att jag testat den.

En Nikon Laser 350G finns numera i min golfbag.
golf swing training equipment, golf swing training aids, golf swing plane trainer, golf swing trainer,

 

blogger templates | Make Money Online

eXTReMe Tracker